تناسب اندام خانم ها

تناسب اندام

تناسب اندام خانم ها با آقایان کمی متفاوت است. به علت متفاوت بودن سیستم بدن راه های تناسب اندام خانم ها می تواند به صورت منحصر به فرد باشد. بدین منظور روش ها ی زیادی وجود دارد. فعالیت باشگاه های بدنسازی به منظور حفظ تناسب اندام خانم ها از زمانی جدی شد که تب لاغر شدن بین زنان داغ شد و عده ی زیادی باشگاه رفتن را راه خوبی برای رسیدن به هدف شان می دیدند.

 

بنابراین امروزه تناسب اندام خانم ها شکل جدید خود را گرفته و عده ی زیادی هستند که اغلب اندامی ورزیده دارند و برای حفظ تناسب فیزیکی و فرم دادن به بدن شان به باشگاه می روند. اما تناسب اندام خانم ها نباید به صورت افراطی دنبال شود. زیرا خیلی از زنان در ورزش کردن به چیزی جز لاغر شدن فکر نمی کنند تا جایی که گاهی با ورزش های سنگین و رژیم های سخت به بدن شان آسیب می زنند.

 

نکته ی جالبی را باید در تناسب اندام خانم ها در نظر داشت و این است که در ارگونومی ایده آل زنانه استانداردهایی وجود دارد و عضله سازی آن فرم را به کلی تغییر می دهد. پس باید تمامی ورزش ها را زیر نظر یک مربی و کارشناس انجام داد.

 

در یک دهه اخیر شکل و انواع ورزش ها به منظور تناسب اندام خانم ها تغییر زیادی کرده است. امروزه  رشته هایی مثل تی.آر.ایکس، اسپینینگ، زومبا و پیلاتس هم به باشگاه ها راه پیدا کرده اند. اگرچه رشته های جدید این روزها طرفداران زیادی بین زنان دارند اما بسیاری از مربیان معتقدند این رشته ها برای حفظ تناسب اندام خانم ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و اساس آنها چندان با هم فرقی نمی کند.

 

اما ورزش هایی چون موارد زیر برای تناسب اندام خانم ها مفید است: تجربه دوچرخه سواری در جاده های کوهستانی شاید برای همه امکان پذیر نباشد اما با آمدن اسپینینگ به باشگاه های ورزشی می توانید در داخل سالن ورزشی لذت دوچرخه در کوهستان را امتحان کنید. این ورزش یکی از موثرترین روش ها برای تناسب اندام خانم ها می باشد.

 

پیلاتس این روزها به یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی جهت تناسب اندام خانم ها تبدیل شده است. این رشته ورزشی در واقع با حرکات آرام و کششی، شکل درست کارهای روزانه را به شما آموزش می دهد. علاوه بر این شما با پیلاتس می توانید بدنی متوازن، صاف و کشیده با قدرت بسیار بسازید و می تواند برای تناسب اندام خانم ها بسیار مفید واقع شود.

 

زومبا شاید مفرح ترین رشته ورزشی باشد که این روزها در باشگاه های زنانه آموزش داده و اجرا می شود و یکی از روش های جدید برای حفظ تناسب اندام خانم ها می باشد. بنابراین شما بانوان عزیز می توانید از ورزش های مختلفی برای داشتن اندامی متوازن بهره ببرید.

مقاله های دیگر