تناسب اندام بانوان و بهترین ورزش زنان

تناسب اندام

تناسب اندام بانوان و بهترین ورزش زنان موضوع این بخش از مجله پزشکی آسان طب است. تناسب اندام زنان مساله مهمی است که موجب آرامش روان و اعصاب، افزایش اعتماد به نفس و جلوگیری از استرس زنان شده و به سلامت جسم و روح آنها کمک شایانی می کند

شما می توانید در کنار تغذیه مناسب، با ورزش هایی به تناسب اندام و سلامت خود دست یابید.

 

چاقی زیاد یا لاغری زیاد هر دو به سلامتی افراد آسیب می رساند. تحرک کم موجب پوکی استخوان و روماتیسم می شود. خانم ها باید در کنار تغذیه مناسب تحرک کافی هم داشته باشند تا به سلامتی و تناسب اندام دست پیدا کنند.

 

طناب زدن یک ورزش برای تناسب اندام بانوان

طناب زدن یکی از ورزش هایی است که به تناسب اندام بانوان کمک می کند. این ورزش چربی سوز موجب کاهش چربی و وزن شما خواهد شد.

۳۰ دقیقه طناب زدن در یک فرد با جثه متوسط، حدود ۳۰۰ کالری میسوزاند. پس برای کم کردن نیم کیلوگرم وزن در هفته، باید ۴۰۰ کالری از رژیم غذایی را کم کرده و هر روز ۳۰ دقیقه طناب بزنید.

 

تمرینات شکم برای تناسب اندام بانوان

با انجام برخی از حرکات شکم هم شما می توانید به تناسب اندام برسید. برخی از این حرکات برای تناسب اندام بانوان عبارتند از :

 

۱-دراز و نشست برای تناسب اندام بانوان :

دراز و نشست را تقریبا همه بلدند. روی زمین به پشت خوابیده و دست‌هایتان را پشت سر تان بگذارید. حالا باید از کمر خم شده و به اندازه ای بالا بیایید که آرنج‌تان به زانوهایتان که خم هستند برخورد کنند. این حرکت را هر جلسه ۳ بار و در بار حداقل ۲۰ مرتبه تکرار کنید.

 

۲-پا دوچرخه برای تناسب اندام بانوان :

بهترین ورزش برای زنان پادوچرخه است. برای انجام حرکت پا دوچرخه روی زمین دراز بکشید. حالا باید دست هایتان در پشت سر، زانوهایتان خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. حالا می توانید حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. حرکت پا دوچرخه هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه باید تکرار شود.

 

۳-بالا آوردن پاها در حالت خوابیده برای تناسب اندام بانوان :

بالا آوردن پاها یک ورزش برای زنان است. برای انجام این حرکت باید در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا آورده تا حدی که استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به حالت اول بازگردانید. این حرکت را هم باید هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ مرتبه تکرار کنید.

 

ورزش های هوازی برای تناسب اندام بانوان

ورزش‌ های هوازی چربی های بدن را از بین برده و باعث تناسب اندام زنان خواهند شد. همچنین این ورزش ها به سلامت قلب و عروق کمک می کنند. اگر دوست دارید به تناسب اندام دست یابید باید حداقل هفته‌ای ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش‌های هوازی انجام دهید.

 

اگر برایتان سخت است از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش دهید. از بهترین ورزش های هوازی برای تناسب اندام بانوان می توان به پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه‌ثابت و … اشاره کرد.

مقاله های دیگر